בחירת המערכת

איך לבחור עדשות לצילום 2023 – מדריך מקיף

לשתף עם חברים

בחירת עדשות לצילום היא תהליך חשוב ומרכזי ביצירת התמונה המוצלחת. כאשר אתה בוחר עדשות, יש לקחת בחשבון את המטרות שלך בצילום, סוגי הצילומים שתרצה לצלם, הסגנון האישי שלך ותקציב הצילום שלך. הנה מדריך לבחירת עדשות לצילום:

  1. קוטר העדשה (Focal Length): קוטר העדשה משפיע על זום וזווית ראיה. עדשות עם קוטר קצר (פחות מ-35 מ"מ) מספקות זווית ראיה רחבה יותר, מתאימות לצילום נופים ותמונות קבוצתיות. עדשות עם קוטר ארוך (מעל 50 מ"מ) מספקות זום צמוד ומתאימות לצילום פורטרטים ופרטים.

  2. מהירות העדשה (Aperture): מהירות העדשה מתייחסת לפתח העדשה ומשפיעה על עומק השדה ויכולת העדשה לצלם בתנאי תאורה נמוכים. עדשות עם מהירות גבוהה (פתח גדול, כמו f/1.4 או f/2.8) מספקות עומק שדה רז ויכולת לצלם בתאורה נמוכה. עדשות עם מהירות נמוכה (פתח קטן, כמו f/4 או f/5.6) מספקות עומק שדה רחב יותר ומתאימות לצילום נוף ותמונות מסוגלות.

  3. סוג העדשה: ישנם מספר סוגי עדשות עם תכונות ויכולות שונות. לדוגמה, עדשות פריים (Prime) הן עדשות עם קוטר קבוע ואין בהן זום, אך הן מציעות איכות תמונה מעולה ומהירות גבוהה. עדשות זום (Zoom) מאפשרות שינוי בקוטר העדשה ומספקות גמישות יותר בצילום. עדשות מאקרו (Macro) מתמקדות בצילום פרטים קטנים ומאפשרות צילומים מאוד קרובים.

  4. איכות תמונה: בחר עדשות שמציעות איכות תמונה גבוהה. בדוק ביקורות ובדיקות לגבי האיכות של העדשה, כולל חדות, ספיגת צבעים ואיכות בניית העדשה.

  5. תקציב: קח בחשבון את התקציב שלך ושקול את המחיר של העדשה ביחס לתכונות והיכולות שהיא מציעה. ישנם עדשות במחירים שונים, וחשוב למצוא את האיזון המתאים בין איכות ומחיר.

  6. תאימות מערכת: וודא שהעדשה מתאימה למצלמתך. תבדוק את סוג החיבור (ניקון, קנון וכו') ותאימות המותג של העדשה עם המצלמה שלך.

  7. נסה ובחן: אם יש לך את האפשרות, נסה לצלם עם העדשה לפני הרכישה. זה יעזור לך לבדוק את איכות התמונה, נוחות השימוש והתאמה לסגנון הצילום שלך.

יש לקחת בחשבון שלפעמים אפשר לשלב כמה עדשות שונות על מנת לספק גמישות ואפשרויות רחבות יותר בצילום. גם יש לזכור כי הבחירה בעדשות היא תהליך אישי וכל צלמים יעדיפו עדשות שונות בהתאם לסגנון הצילום והצרכים האישיים שלהם.

עדשות עד 1500 ש"ח


עדשות עד 2000 ש"ח


עדשות עד 3000 ש"ח


עדשות עד 4000 ש"ח


עדשות עד 6000 ש"ח


עדשות עד 7000 ש"ח


  • מוצר
  • מאפיינים
  • תמונות

Canon EF 50mm f/1.8 STM Lens

& משלוח חינם
עדכון אחרון היה ב: אפריל 18, 2024 1:02 pm

איך לבחור את העדשה הבאה שלכם?

כל מה שצריך לדעת לפני קניית עדשה חדשה. אנחנו גאים להציג: "המדריך לבחירת עדשות". כל המידע על המספרים והאותיות הרשומים על העדשה שתמיד ...

איך לבחור עדשות לצילום חתונה טיפים לצלם חתונות

בניגוד למה שאתם חושבים, חתונה היא אחד מתחומי הצילום המורכבים גם עבור הצלם המנוסה ביותר. צלם חתונה צריך להבין ...

מדריך לצלמים מתחילים | איך לבחור את העדשה הריאשונה שלכם | עדשות זום או עדשות פריים מה יותר טוב ?

שלום חברים. אז אחרי ששאלנו אותכם מה אתם הייתם רוצים עוד לדעת? אחד מימכם שאל שאלה מעולה, והיא איך לבחור עדשות? אז ביגלל שהתשובה ...

איך לבחור עדשה?

העדשה היא בדרך כלל הבחירה השניה שנעשה בהרכבת מערכת הצילום שלנו. למרות שזו טעות (ועל זה נדבר בסרטון הבא בסדרה), נעשה סדר באופן ...

עדשות מצלמה למתחילים

איך בוחרים עדשה ראשונה למצלמה שלנו? איזו עדשה הכי מומלצת למתחילים? ואילו עדשות הכי טובות לשדרוג מעדשות הקיט? בסרטון הזה אני נותן את ...

נשמח לשמוע את מחשבותיך

      השאר תגובה

      Giftim
      Logo